سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح اقدام ملی مسکن اولویت اصلی سال جهش تولید است

&

طرح اقدام ملی مسکن اولویت اصلی سال جهش تولید است


 

 

  • طرح اقدام ملی مسکن اولویت اصلی سال جهش تولید است

    جعفر زاهدی یکشنبه 24 فروردین در یک جلسه خبری مَجازی، با بیان اینکه در سال جهش تولید با مدیریت صحیح و هدفمند برای رسیدن به اهداف و برنامه های اساسی وزارت راه و شهرسازی اقدامات برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود، تاکید کرد که طرح اقدام ملی مسکن شامل تامین زمین، عقد قرارداد و پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری به مردم، اولویت اساسی این سال است.

    زاهدی با اشاره به اینکه نیاز سنجی طرح جامع مسکن و توزیع واحدهای مسکونی در 14 شهرستان انجام و ثبت نام مرحله اول از متقاضیان انجام شده است، گفت: براساس برنامه تدوین شده، 11 هزار و 881 واحد مسکن مشارکتی، 2 هزار و 989 واحد مسکن در قالب واگذاری زمین 99 ساله، 3 هزار و 373 واحدمسکن در قالب تامین زمین برای اقشار ویژه، در دستور کار قرار خواهد داشت.

    او اضافه کرد: علاوه بر آن، 490 واحد مسکن به شکل تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و هزار و 672 واحد مسکن در قالب شیوه واحدهای نیمه تمام مشارکتی، 740 واحد در قالب سایر تفاهمنامه‌ها و هزار و 617 واحد مسکن با استفاده از ظرفیت بانکی، برای طرح اقدام ملی مسکن در فارس پیش بینی شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: توزیع برنامه استانی طرح اقدام ملی براساس نیاز سنجی طرح جامع مسکن به میزان 23 هزار و 386 واحد برای شهرها و 250 هزار واحد برای شهر جدید صدرا، اعلام شده است.

    زاهدی با اشاره به اجرایی شدن مرحله اول ثبت طرح اقدام ملی تولید مسکن برای 14 شهرستان استان فارس، گفت: در این مرحله 3 هزار و 373 واحد در قالب شیوه واگذاری زمین 99 ساله در فارس احداث می‌شود.

    وی افزود: تاکنون اطلاعات کامل پلاک‌های ثبتی، مساحت و ظرفیت واحدهای مسکونی قابل ساخت در 14 شهرستان مورد نظر، به تفکیک تهیه و تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن فارس به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد که در مرحله دوم ثبت‌نام هم که در روزهای 24، 25، 26 اسفند انجام شد، بالغ بر 36 هزار و 273 نفر با روش‌های سایت اینترنتی و سامانه پیامکی، در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که اطلاعات آنان در مرحله پالایش است.

    انتهای پیام