سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایسنا : صدور و تمدید رایگان دفترچه بیمه سلامت بدون ارزیابی وسع

&

صدور و تمدید رایگان دفترچه بیمه سلامت بدون ارزیابی وسع


 

 

  • صدور و تمدید رایگان دفترچه بیمه سلامت بدون ارزیابی وسع

    سیدجمال امام‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی موجود، دفترچه بیمه پایه سلامت، رایگان و بدون ارزیابی وسع در اختیار افرادی که تحت هیچگونه بیمه‌ای نیستند، قرار می‌گیرد.

    وی افزود: تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع، از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان گفت: صدور و تمدید دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت.

    امام‌زاده بیان کرد: این گروه از بیمه‌شدگان، مطابق بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه، برای بهره‌مندی از یارانه دولت، در سه ماهه نخست هر سال  باید خود را معرفی کنند تا مورد ارزیابی آزمون وسع قرار گیرند.

    وی ادامه داد: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی همچنان می‌توانند بر اساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت 50 یا صددرصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند. برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.

     معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیمه‌شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

     وی افزود: ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و عشایر می‌توانند بدون ارزیابی وسع پوشش بیمه روستاییان رایگان با اعتبار شش ماهه دریافت یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

    امام‌زاده بیان کرد: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه‌شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار 10 روزه قرار دارند وجود ندارد اما صدور معرفی‌نامه بستری این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، امکان‌پذیر است.

    وی گفت: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران، هم‌استانی‌ها می‌توانند به آدرس https://www.ihio.gov.ir/ مراجعه و رخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.

    انتهای پیام